Finbesök från Askersund

Ja då har vi redan kommit in i juli månad. Dagarna rullar på i rask takt!
Den här helgen jobbar jag själv på turistbyrån. Har haft en del besökare så håller mig sysselsatt med deras frågor och alla inlägg som jag tidsinställer på Facebook. Nu under sommaren är det jag som skriver de flesta inläggen på Turistbyrån facebooksida, så in och gillar om ni inte har gjort det än!
 
Tidigare i veckan hade jag besök utav Ellen från Askersund. En ny vänskap som jag fått via Universitetet. Vi går i samma klass men hon tillhör lärcentrat i Hallsberg. Vi har klickat så otroligt bra och bara pratat lite grann när vi setts i Karlstad. Men dessa dagar har vi fått tillfälle att lära känna varandra mycket djupare. Det komiska var att flera gånger så kunde vi konstatera att vi är väldigt lika varandra. Hon kom hit till Mariestad i onsdags eftermiddag, vi satt på min altan och gottade oss innan vi begav oss iväg till Wästgårda för att käka och kolla på fotboll, ja det var Ellen som ville se fotbollen inte jag. Under torsdagen var jag ledig och vi tog en tur genom staden, kikade i gamla stan och hamnen. Sedan packade vi med oss picknick och cyklade ut till Ekudden för sol och bad. På kvällen grillade vi och njöt återigen på mitt trädäck innan kvällens fotboll. Komiskt att det lyckades bli fotboll båda kvällarna hon var här. Men vi kunde prata och samtala under tiden. Fredag förmiddag åkte hon iväg och jag gjorde mig redo för ett jobbpass. Nästa gång vi ses är det i Karlstad på nästa närträff, men det blir inte förräns om 2mån när terminen drar igång.
 
Nu ska ja ut och njuta av solen på mitt trädäck!
PUSS
 
 
 
Allmänt | |
Upp