Jula-Loppisen

Kom på att jag glömt berätta om mina fynd som jag gjorde på JULA-loppisen.
För det första hängde fullkomligen regnskurarna i luften och himlen öppnade sig några gånger. Min ljusröda tröja var mörkröd när jag tillslut kom hem.
Mötte upp min syster ute vid donken för att samåka då vi tänkte att en bil mindre gör ju inget i den galna cirkusen som denna loppisen är.  På plats trängdes vi bland alla människor, allt som jag var på jakt efter lyckades jag få tag på.
Vad var det som jag fyndade då?
- En stol med klädd sits som jag har inne i mitt sovrum att lägga kläder och överkast på.
- 9st vita tallrikar (har fått krupp mitt gamla bruna "porslin" som gnisslar då det inte är porslin. Men med dessa tallrikar är det en fröjd för örat.
- Diverse udda assietter och djupa skålar. Behöver utöka lite till!
- En liten form till att göra tårtbotten i.
- Ett rostfritt 1l mått.
 
 
Allmänt | |
Upp