Midsommarafton

Sitter här i soffan och njuter av tända ljus och en filt över benen. Känner tacksamhet över en fin helg med fantastiska människor omkring mig.
 
I torsdags eftermiddag kom Felicia hit till Mariestad, hon fick hämta nyckeln hem till mig när jag var på jobbet då jobbade till kl17. På kvällen handla vi all mat till midsommar samtidigt som halva Mariestad på oxen. Tårtbotten bakades och kycklingen lades i marinad. På midsommarafton förberedes den mumsiga räk-cheescake:en innan jag gjorde mig ordning för att cykla ut till midsommarfirandet ute på Bäcken där jag mötte upp Lovisa m.familj, Felicia var hemma och vilade då hon några dagar tidigare hade dragit på sig en vrålförkylning. Svetten rann och jag dansade runt stången i värmen! Det var sådan tryckande värme att jag fick ställe mig i duschen ännu en gång när jag kom hem och byta klänning. Efter en liten stund anslöt Amanda till vårt lilla firande och vi förberedde det sista innan våran middag.
Några skurar fick vi allt skydda oss ifrån både under grillningen och när vi satt och åt. Men solen tittade fram återigen och vi kunde sitta ute hela kvällen långt in på natten. Vi spelade kort (rummies for dummies), frossade i mat, bakverk och hade en trevlig kväll! Proppmätt och nöjd somnade jag i min säng med ett leende på läpparna!
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp